Problemele tuturor sunt problemele noastre!...

Oferta: opinii, date utile si nu numai... Cerere: atentie si timp...
Daca aveti pareri diferite este foarte bine! Inseamna ca pot fi mai multe. Dar nu neaparat si mai bune...

duminică, 25 octombrie 2009

Dezvoltarea afacerii se face cu angajatii

Dezvoltarea unei afaceri nu inseamna doar banii si ideea patronului. De multe ori, angajatii sunt cei care stiu mai bine spre ce se indreapta piata si pot avea idei foarte bune.

Patronul trebuie sa fie receptiv la propunerile angajatilor si, de asemenea, la reclamatiile lor. Reclamatiile pot sa conduca la imbunatatirea sistemului pentru toti angajatii.

Multi angajati sufera de aceleasi probleme dar nu au curajul sa spuna de frica sa nu fie considerati ostili. Nu se pot afirma, nu pot evolua in ierarhia firmei, nu pot castiga mai mult etc.

Angajatii trebuie incurajati sa faca propuneri. Propunerile pot fi generatoare de raspunderi. Un angajat care stie cum ar putea fi imbunatatit un sistem, ar trebui sa si preia o parte din raspundere pentru realizarea acelei imbunatatiri.

Atat propunerile de perfectionare sau dezvoltare, cat si reclamatiile angajatilor, trebuie analizate cu atentie pentru ca ele pot fi semne ale unor probleme pe care le are sau le-ar putea avea firma in viitor, oricat ar fi de solida. Multe firme mari au ajuns la faliment din cauza problemelor marunte neglijate.

Angajatii capabili trebuie implicati in crearea si concretizarea proiectelor de imbunatatire si dezvoltare a activitatii firmei. De multe ori patronii fac un secret din aceste proiecte de frica sa nu ajunga la concurenta. Daca se feresc si de angajati, s-ar putea sa piarda ceva din experienta acestora.

Patronul, oricat ar fi de istet, nu poate dezvolta firma fara angajatii sai. Desi este evident, foarte multi patroni isi trateaza angajatii cu distanta si superioritate. Stiu doar sa-i invinovateasca atunci cand ceva nu merge bine.

Atitudinea critica permanenta si nejustificata fata de angajati creeaza o atmosfera de ostilitate, de frustrare, atmosfera care nu este favorabila randamentului si creativitatii.

Cand relatiile de munca sunt tensionate si permanent instabile, cooperarea inceteaza, grupul nu mai este o echipa, iar calitatea activitatii scade.

Unii patroni au nevoie sa fie laudati, ridicati in slavi, toti angajatii sa se milogeasca la ei. Au impresia ca ei au numai merite, iar angajatii sunt singurii vinovati pentru probleme.

Niciun comentariu: