Problemele tuturor sunt problemele noastre!...

Oferta: opinii, date utile si nu numai... Cerere: atentie si timp...
Daca aveti pareri diferite este foarte bine! Inseamna ca pot fi mai multe. Dar nu neaparat si mai bune...

joi, 12 noiembrie 2009

Promovarea propriei imagini si imaginea ca promovare

Posibilitatile de promovare a propriei imagini sunt in crestere.

Va amintiti cum era in trecut. Cine aparea la televizor trebuia sa fie o persoana influenta.

Acum sunt posturi de televiziune la care, daca platesti sau poti face audienta, intri in emisie. Este din ce in ce mai usor sa te faci cunoscut. Important este sa ai un mesaj interesant pentru a avea audienta.

Internetul ofera si posibilitati gratuite de promovare a propriei imagini si, in viitor, probabil fiecare va depinde mai mult de portofoliul propriei creatii decat de recomandari, relatii, influente si compromisuri.

Prin Internet, propria imagine, prezentarea proprie, va depinde de creatia proprie, de realizarile proprii. Nu va fi numai o prezentare a propriilor produse si servicii, ca o reclama, ci chiar un mijloc de comercializare, pentru ca acum este usor sa instalezi pe Web site un modul de incasare online. Asa ca, fiecare va avea propriul sau magazin in care sa-si expuna si sa-si vanda creatia.

Imaginea proprie trebuie sa concorde cu potentialul real. Trebuie sa fie verificabila. Recomandarile platite si falsele impresii trebuie eliminate. Relatiile de gasca, favoritismele, nu vor mai avea efectul de altadata, desi ele inca domina piata cu ajutorul influentei politice.

In magazinul tau nu trebuie sa te rogi de vanzatoare sa puna marfa ta la vedere, nu mai platesti comisioane exagerate si nu incarci nota de telefon cu nenumarate apeluri catre distribuitori sa-ti mai faca o plata.

Cand imaginea poate deveni cunoscuta public, sansele de a castiga se echilibreaza cu cele ale liderilor de piata. Imaginea de promovare trebuie sa faca legatura cu nevoile clientilor si sa ajunga la acestia. Daca informatia ajunge la public prin imaginea potrivita, nimeni nu mai poate bloca cererea.

Aroganta trebuie sa se diminueze si in relatiile comerciale. Clientii isi aleg de multe ori furnizorii dupa nivelul de simpatie. Acum, comerciantii trebuie sa ademeneasca clientii. Au trecut vremurile cand dadeam spaga la vanzatoare, cu mari rugaminti, sa ne vanda doua bomboane pe sub tejghea...

Imaginea conteaza tot mai mult. In capitalism se stie de mult ca "ambalajul vinde produsul". Conteaza prezentarea produsului, dar si a companiei prin angajatii sai in comportamentul fata de clienti. Nici asta nu mai este suficient. Oferta este tot mai mare.

Concurenta forteaza producatorii sa perfectioneze si sa ieftineasca produsul, sa-si construiasca o imagine favorabila pentru a-si pastra clientii.

Un alt domeniu in care imaginea trebuie sa fie foarte bine promovata este cel al intereselor matrimoniale. Sansele cresc foarte mult daca ai o serie de poze bine facute sau un clip video si adaugi cateva cuvinte din suflet, asa incat potentialul partener sa intre mai usor in empatie.

Imaginea devine tot mai importanta. Pacat ca unii se pierd in superficial si urmaresc doar imaginea fizica. Mai exista si o imagine morala, o imagine sentimentala, una intelectuala etc.

De multe ori mediul te forteaza sa-ti modifici imaginea pentru a te adapta la el. E pacat sa ai un continut pozitiv si sa nu-l poti expune pentru ca mediul iti respinge imaginea. Imaginea ofera indicii despre potential, desi, de multe ori este falsa.

Imaginea proprie e greu de perceput asa cum vrea posesorul ei. Exista motive pentru care cineva are o anumita imagine, dar ceilalti nu le stiu, nu le inteleg, ori poate nu vor sa accepte acele motive.

Imaginea reala ramane doar in noi...

Niciun comentariu: