Problemele tuturor sunt problemele noastre!...

Oferta: opinii, date utile si nu numai... Cerere: atentie si timp...
Daca aveti pareri diferite este foarte bine! Inseamna ca pot fi mai multe. Dar nu neaparat si mai bune...

joi, 13 august 2009

Spectacolul si audienta in schimbare...


Teatrul a fost cel mai interesant pana cand au aparut filmele, care beneficiaza de efecte speciale. Si filmele au devenit neinteresante si din acest motiv scenariile abordeaza subiecte din ce in ce mai socante si ciudate. De prea multe efecte, o parte din public s-a plictisit (mai ales femeile) si a cautat ceva mai aproape de problemele vietii. Astfel, filmele au decazut in telenovele. Avand scenarii care nu solicita deloc creierul, ci doar emotionalul oamenilor labili, au adunat o audienta formata din persoane care altfel duceau lipsa de trairi. Scenariul lor se construieste progresiv, dupa grilele de audienta.

Pentru ca au avut audienta, din telenovele a derivat un alt gen, cu un scenariu simplificat, sub forma de regulament si ordine transmise de realizator, in apartamente sau case unde protagonistii trebuie sa stea pana cand sunt eliminati. Telespectatorul devine curios sa vada cine ramane si ce va castiga in final. Aici scenariul pare ca da o oarecare libertate persoanelor selectate pentru a creste putin gradul de neprevazut spontan. E o combinatie de inregistrari si transmisii live. Unii au renuntat la scenarii si au creat spectacol cu transmisiuni in direct din viata spontana a protagonistilor.

Vedem scandaluri din familii, cum se inseala etc. Orice face parte din intimitate este interesant. Curiozitatea si dorinta de a afla raul altuia cresc audienta in astfel de emisiuni.

S-a ajuns la spectacol pe comanda, pe Internet, unde spectatorul spune cam ce ar vrea sa vada. Primul pas a fost facut de show-urile erotice prin video-chat care au avut un mare succes. Platitorul spune ce vrea iar protagonistii executa.
Audienta foarte mare o au emisiunile de stiri, si mai mult cele care reusesc sa arate imagini chiar in direct de la locul evenimentelor.

Deasemenea emisiunile sportive au audienta, pentru ca este ceva real, fara scenarii pe care le poti intui, si mai ales daca sunt in direct.
Totul devine mai credibil si atractiv cand se produce in transmisiune directa.
Evolutia continua si in curand televiziunile vor fi axate pe realizatori si nu pe programe care ii amesteca. Fiecare realizator va avea posibilitatea de a-si face propria transmisie pe Internet si audienta va depinde numai de el si nu de un director de programe cu propriile lui interese personale. Nimanui nu-i place sa se roage de sefi sa-l lase sa faca asa cum crede el emisiunea si sa-i dea si transmisie in prime time.

Nu toata lumea are relatii, e tanara, frumoasa si fara prejudecati cum sunt vedetele de doi bani de care nu mai scapam de pe televizor. Vor ramane fata-n fata cu oglinda cand tehnica de transmisie va deveni accesibila pentru oricine. Nu e prea departe momentul. Deja se intampla, dar la scara mica si din cauza faptului ca Internetul nu are deocamdata audienta ca televiziunea clasica.

Si nivelul de instruire privind utilizarea calculatorului si Internetului ar trebui sa mai creasca la cei in varsta, care nu au nicio vina ca au fost la munca atunci cand altii aveau timp sa invete sa se joace pe calculator, precum si la cei care nu au banii necesari sa urmeze cursuri.

Cei care sunt competenti vor avea propria lor televiziune pe Internet. Deja oricine poate avea propria transmisie pe Internet. Pentru a face televiziune pe Internet tehnologia deja exista, problema fiind doar audienta.

Cu cat accesibilitatea la Internet se va extinde, ajungand si la cei cu posibilitati materiale reduse sau care se afla in zone greu accesibile, cu atat va creste si interesul de a transmite programe pe aceasta cale.

Exista o lista destul de mare de televiziuni care transmit si pe Internet sau unele doar pe Internet. Televiziunile care transmit doar pe Internet sunt deocamdata in faza de testare a pietei, programele lor fiind putine si destul de slabe, ruland in reluare permanent. In televiziunea clasica esti obligat sa vezi toate porcariile de emisiuni de pe un program fara sa le poti opri. Pe Internet multe televiziuni pun doar secvente din emisiuni si nu emisiuni intregi cu durata mare pentru ca ar ocupa spatiul de pe server degeaba, oamenii fiind interesati sa vada doar ceea ce este esential si nu palavrageala fara noima cu care se fac emisiunile de obicei. Playerele permit sa sari la diverse momente ale filmarii si sa vezi ce ti se pare interesant.

Asa ca, producatorii vor trebui sa faca emisiuni mai bune pentru Internet decat pentru televiziunea ckasica pentru ca audienta va putea sa-i sanctioneze direct.
Clasamentele de audienta nu pot fi suficient de corecte tocmai din acest motiv: telespectatorul nu poate sa opreasca si sa schimbe emisiunea, el lasand televizorul pornit pe un anumit post in asteptarea doar a unui anumit moment interesant, timp in care se joaca pe computer sau face altceva.

Tendinta de trecere pe Internet se va extinde pana la disparitia totala a televiziunii cu transmisie clasica.
Audienta va ajunge, pana la urma, la cine merita...


Niciun comentariu: